Fyzické osoby mají ve vztahu ke svým osobním údajům a správcům těchto údajů tato práva:
Čl.GDPR |
Právo |
Komentář |
12-14 |
Být informován |
Máte právo být informováni o tom, jaká data o Vás správce nebo zpracovatel zpracovává, za jakým účelem tak činí, jak dlouho data uchovává, zda je předává dalším subjektům nebo to má v úmyslu. |
15 |
Na přístup |
Přístup ke svým údajům, získání kopie, informace o zpracování. |
16 |
Na opravu |
Právo na opravu chybných nebo neúplných údajů. |
17 |
Na výmaz |
Pominul-li účel zpracování, odvolali jste souhlas nebo je zpracování protiprávní, můžete požadovat výmaz svých osobních údajů. |
18 |
Na omezení zpracování |
Můžete požadovat omezení zpracování vašich osobních údajů po dobu řešení námitky, o zrušení omezení musíte být informováni včetně jeho důvodu. |
19 |
Na oznámení změn nebo výmazu či omezení zpracování |
Oznámení o provedení změn Vašich osobních údajů, jejich výmazu, omezení zpracování nebo jeho ukončení, o příjemcích Vašich osobních údajů. |
20 |
Na přenositelnost |
Právo získat u některých služeb data ve strukturovaném běžném nebo standardizovaném formátu. |
21 |
Na námitku |
Při oprávněném zájmu z důvodu Vaší individuální situace nebo proti profilování nebo přímému marketingu můžete vznést námitku proti zpracování. Správce musí prokázat oprávněný důvod pro tyto činnosti. |
22 |
Nebýt předmětem automatizovaného rozhodování včetně profilování |
Právo, aby o Vás nerozhodl výhradně automat. Můžete si vyžádat rozhodnutí člověka. |
77 |
Podat stížnost |
Podat stížnost u dozorového úřadu – Úřadu pro ochranu osobních údajů. https://www.uoou.cz/ |
79 |
Na účinnou soudní ochranu |
Můžete se obrátit ve sporu se správcem na soud. |
80 |
Být zastoupen neziskovým subjektem |
Můžete zplnomocnit neziskový subjekt, aby Vás zastupoval ve sporu se správcem a on je povinen s ním jednat. |
82 |
Na náhradu újmy |
Správce je povinen nahradit subjektu údajů újmu, která mu vznikla. |